قیمت قوطی گالوانیزه

قیمت قوطی گالوانیزه

بروزرسانی: 19 اسفند 1402
آهن مللویژگی های محصول
۱نام محصولپروفیل گالوانیزه
۳ضخامت۱.۵ الی ۲ میلیمتر
۵واحدکیلوگرم

قوطی گالوانیزه چیست

قوطی گالوانیزه، پروفیل آهنی است که با روی پوشیده شده و به مقاومت بالا معروف است. روی باعث می شود آهن از هرگونه زنگ زدگی در امان بماند و به عمر آن اضافه شود. یکی از دلایل عمده استفاده از پروفیل قوطی گالوانیزه در سازه ها و چهارچوب های فلزی درب و پنجره، جلوگیری از خوردگی در مناطق مرطوب مانند نواحی شمالی و جنوب کشور می باشد.

گالوانیزاسیون، یک فرآیند تخصصی است که روی فلزهای فولادی انجام می‌شود تا مقاومتشان را در برابر زنگ‌زدگی افزایش دهد. گالوانیزاسیون یا روی‌ اندود کردن فلزها، استحکام بسیار زیادی به آن‌ها در برابر فرسودگی می‌دهد.

جدول مشخصات قوطی گالوانیزه

در ادامه بصورت کلی جدول مشخصات قوطی گالوانیزه موجود در بازار آهن و محصولات فولادی ایران را مشاهده می کنید.

۱نام محصولپروفیل گالوانیزه
۲سایزبندی۲۰*۱۰ الی ۱۰۰*۵۰
۳ضخامت۱.۵ الی ۲ میلیمتر
۴طول شاخه۶ متر
۵واحدکیلوگرم

قوطی آهن چیست؟

قوطی یا Box (فولادی)، پروفیلی پرکاربرد در صنعت است و از ورق آهن تولید می‌شود. مقطع قوطی‌ها مربع یا مستطیل است و شکلی جعبه مانند دارند. علت نام‌گذاری آن در انگلیسی (Box) نیز به همین جهت می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین دلایل تولید پروفیل قوطی، توخالی بودن و وزن پایین آن است. در ابتدا از قوطی پروفیل تنها برای ساخت در و پنجره استفاده می‌شد؛ اما امروزه این مقطع فولادی در بسیاری از قسمت‌های مختلف ساختمان و حتی در صنایعی مانند خودروسازی کاربرد دارد.

تاریخچه تولید پروفیل به حدود صد سال پس از استفاده از لوله بازمی‌گردد. این محصول برای اولین بار در آن دوران در کشور آلمان ساخته شد و سپس سایر کشورهای اروپایی و آمریکا نیز به تولید پروفیل روی آوردند.

بله، این محصول مسلح به پوشش گالوانیزه بوده و ضد زنگ می باشد.
حداکثر طول این مقطع فولادی 6 متر و با ضخامت 1/5 تا 2 میلیمتر در بازار موجود است.
تنها تفاوت قوطی گالوانیزه با قوطی تولید شده از ورق سیاه، جنس ورق بوده و از لحاظ سایز همانند قوطی فولادی می باشد.
جدول قیمت قوطی گالوانیزه را آنلاین به اشتراک بگذارید

قیمت تمام پروفیل (قوطی)